Yhteystiedot

info@akaanisku.fi

Rami / 040 558 8664
Kirsi / 040 865 6867
Eero / 040 764 7703

Kuntonyrkkeily


Tietoa lajia aloittelevalle

 

Kuntonyrkkeily on hauska ja tehokas tapa kohottaa kuntoaan, pudottaa painoaan sekä kehittää lihasvoimaa ja -hallintaa. Laji sopii kaiken ikäisille, kaiken kokoisille ja kaiken näköisille naisille ja miehille, ainoa edellytys on halu pitää itsestään huolta!

 

Kuntonyrkkeilyharjoitukset kestävät tunnista puoleentoista tuntiin. Kannattaa kuitenkin varata aikaa hiukan pidempään, jotta ehdimme suorittaa kunnon venytykset, vaikka varsinainen treeni venyisi.

 

Valmistautuminen

Harjoitusten aikana tulee KUNNOLLA HIKI! Tämän vuoksi on tärkeää, että "tankkaat" nestettä jonkin verran ennen harjoitusta. Tankkausta ei pidä suorittaa juuri ennen saapumista, vaan tuntia-paria aiemmin. Laimennettu tuoremehu on tähän tarkoitukseen oivaa juotavaa.

 

Treenin aikana ei pidä litkiä kovasti vettä, ainoastaan kostuttaa suuta, sillä muuten saattaa huono olo yllättää.

 

Syödä ei myöskään kannata, ainakaan kovin raskaasti, ennen harjoituksia. Niiden jälkeen on kuitenkin tärkeää syödä, jotta elimistö saa polttoainetta palautumista varten!

 

Varusteet

Vaatetuksen on hyvä olla rento ja miellyttävä; esimerkiksi verkkarit ja t-paita. Sisäpelikenkien käyttö on suotavaa, muttei pakollista.

 

Henkilökohtaiset säkkihanskat ja käsisiteet on syytä olla mukana sekä hyppynaru. Kerholla on muutamia hanskoja ja naruja, mutta ne eivät riitä kaikille.

 

Vesipullo ja pieni hikipyyhe ovat välttämättömät varusteet.

 

Sormuksia, rannekoruja ja kelloa ei saa olla harjoitusten aikana. Myös kaula- ja korvakorujen pois ottaminen on suositeltavaa. Lajissa tapaturman vaara korujen kanssa on suuri. Lisäksi korut voivat vaurioitua.

 

Ennen harjoituksia

Harjoitukset alkavat ilmoitettuun kellonaikaan, jolloin Sinun toivotaan olevan valmis; treenivaatteissa, käsisiteet käsissä ja muut varusteet mukana.

 

Harjoitusten jälkeen

Vaikka harjoitusten lopussa pyritäänkin venyttelemään lihakset kunnolla, on suotavaa palautumisen kannalta venytellä kotona noin tunnin kuluttua treenin päättymisestä. Voit tehdä venytykset suihkun jälkeen, sillä lihakset ovat vielä silloin tarpeeksi lämpimät, joten niitä ei tarvitse hiki päässä lämmittää…

 

Tervetuloa hienon ja antoisan harrastuksen pariin!